Hummingbird - Fourteenth Chapter "A Game."

"A clue." börjar hon, "Cold."
När allting tillslut faller på plats skakar jag på huvudet. I min hjärna hänger det inte ihop, men jag vet att jag är rätt. Jag vet att jag inte kopplat. Hennes leende vilar kvar på hennes läppar när skannar henne en sista gång. Jo. Det är hon. Hur? Ingen aning.
"Winter." får jag ur mig. Hon nickar tillbaka.
"Correct!" utbrister hon. Hennes ljusa hår trillar ner i ansiktet och hon drar undan det med en smal hand vars naglar är prydda med ljusrosa nagellack. Jag skakar på huvudet ännu en gång.
"What, how?" stammar jag.
 När min hjärna tillslut lyckats acceptera att den blonda tjejen framför mig är den hon är, Winter drar vi oss undan och bort från de uttråkade människorna som väntar på sitt plan.
"What's going on Harry?" frågar hon mjukt.
"Louis is gone. He disappeared yesterday evening. To make it easy, I fainted when I was about to tell El something, so she called Lou and we came some minutes after I was awake again. And for some reason he just turned around and left." Winter måste ha noterat oron i min röst för hon lägger en lugnande hand på min axel, "Eleanor promised me to check on him and said i needed to rest. So I went home and the next morning I woke up with El on the phone telling she couldn't find Louis." jag gnuggar min hand mot pannan och tittar upp på Winter.
"And you've called I suppose?" frågar hon.
"Yes. His phone, his parents. He's not at his house." jag rycker uppgivet på axlarna och suckar.
"Have you checked my old place?" Winter drar bak en slinga av sitt hår,
"No. We don't know where you live."
"Let's go then!" Winter tar tag om min handled och börjar ta sig mot den breda utgången vid entrén.
"Your plane!" ropar jag medan jag tar mig ikapp hennes snabba steg. Hennes hand släpper om min handled när hon märker att jag kommit upp bredvid henne.
"Forget about that, this is more important." svarar hon säkert och samtidigt som solen slår emot oss när de stora glasdörrarna hamnar bakom oss.
 
Snart sitter vi inskuffade i min bil. Jag styr ut från parkeringen och trycker ner gaspedalen när Winter skriver in adressen till hennes lilla villa på GPS:en.
"It will about ten minutes to get there." säger när hon är klar. Hon lutar sig tillbaka och tittar ut över vägen.
Jag slänger en blick på henne. Den blonda, mjuka tjej som jag lärt känna som den mörka och tysta.
"Tell me." säger jag kortfattat. Men mina få ord räcker. Winter fattar precis vad jag menar. Hon snurrar upp sitt hår i en enkel knut och snart börjar hon.
"Well, this is the real me. I went to London with an ambition to find great friends, study, and later on find a job. But it all went wrong. I loned money so I could pay for my hired flat. I was stupid and did it by phone, SMS. I couldn't pay back and my depts raised. I couldn't even efford to buy myself food." hon tar en paus och följer bilarna på vägen med blicken, "Then I met Ash by accident. We ran into eachother when I was on my was to a payphone to make a phonecall. He insisted that I should borrow the phone in his tattoo studio. So I followed him there, made the phonecall and thanked him. He asked me was the call was about and I was honest telling him that i had economic problems. I thought he was really gentle cause he said I could help him out on the studio for a piece of money. I should never have said yes." Winter blick trillar ner i hennes knä och hon biter sig i läppen.
"It's okay if you don't want to tell me." övertygar jag, men hon bara skakar på huvudet och fortsätter.
"I started there, without knowledge about what I was suppose to do. The first day I entered the studio and Ash was the onlyone there. He showed me around. He was sweet and kind to me and I felt comfartable. He showed me the place where loads of tattoo drawings were stuffed. He asked me to sort them up, so I did. It went goodm it was easy until I spilled coffe all over the papers and the laptop that was placed beside. I was nervous to tell him but he wasn't mad about it, and it all went ok until he said the words that kept me locked for so many years, 'You owe me this.'." hon tittar på mig och biter sig ännu en gång i läppen, En blond hårslinga från hennes hårknut har trillat ner och hon snurrar lätt upp den igen.
"I don't know how to make it easy, but he really ment what he said. As I couldn't pay him back I promised him to do follow him and do what he wanted until I was able to pay back. He had me in his arms and I was helpless. He transformed me, I was his doll without being able to say something about it. Times passed by, friends and family started getting worried and asked what was going on, I said 'It's just me.' and lied to them straight in their faces. I was afraid to tell them that I needed money so I kept shut. I didn't knew how to get myself through until Louis entered the studio. I knew from media he had been at the hospital and still was a little shaky. So I took the advantages and tricked him so we would get close and he would be able to give me the money I needed. Which was alot." hon tittar försiktigt upp på mig som om jag borde blivit arg.
"So, it all was a game?" frågar jag med blicken på vägen
"Yes." svarar hon skamset, "But I never meant to harm him. I didn't expect it to turn out this way. I was stupid, i'm sorry Harry."  en ensam tår rinner ner för hennes kind och hon torkar kvickt bort den.
"It's okay Winter, you were desperat, and you regret it all. So don't put more blame on yourself, now let's find him." jag saktar in bilen när vi svängen in på en mindra väg och snart berättar GPS:en att vi nått våran destination. Jag kliver ur bilen och snart hör jag Winters fotsteg i ryggen.
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Näst sista kapitlet! Tadaaaaam! Ska vi säga 4+ för nästa? :)
När Hummingbird är slut kommer prologen till nästa ff trilla in, jag hoppas ni kommer gilla den med!
 
(Jag sticker på prao idag och kommer vara borta vecka tolv. Eftersom jag kommer sova där kan jag inte uppdatera bloggen men Hummingbirds sista kapitel kommer trilla in här till helgen när jag är tillbaka igen.)


Julia

MEEEEERAA :DDDDDx

2013-03-17 / 09:07:13
Hanna

Åh, meeer! Kan du inte lägga upp det idag istället? *.* är så sjukt förälskad i denna fanfic :}

Svar: Åhh, :')Jag är ledsen, hinner verkligen inte. Men lovar att det första jag gör när jag kommer hem till helgen är att skriva och lägga upp det sista kapitlet! ;)
fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se

2013-03-17 / 10:14:01
Alva

Å, redan slut? Haha, nejdå det gör inget bara det slutar bra lixom!! Hursomhelst är den här så fantastiskt bra och jag hoppas du förstår det ;)

Svar: Åh, vad glad jag blir av att du tycker så! Tack så mycket. :')
fanficsbymeaboutonedirection.blogg.se

2013-03-17 / 18:09:39
BLOGG: http://alvataxen.se
Melinda Jonsson

Så bra :') lägg upp nästa kap så fort som möjligt!!♥

2013-03-17 / 21:29:01
BLOGG: http://blommorochdoskallar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback