Which Way? -Del4 "Lights On"

"Why were you so suspicious about Carrie?" El tittar upp på mig från sin mobilskärm.
"No, it wasn't Carrie, it was the fact that Harry brought her there." 
Elenour tittar konstigt på mig.
"What? Isn't it great that Harry brought an old friend whith him to the dinner?"
"Ofcourse it is but." jag tänker efter mina ord innan jag fortsätter, "it's because of what he said, I don't know."
El stoppar undan på mobilen.
"Between you and Harry?" 
"Kind of, I guess." jag möter Els blick och hon ler ömt.
"I get it. It's okay my love." hon stryker med sin hand över min axel och våra blickar möts.
Hon är bäst, min Elenour.
 

Det börjar bli mörkt. Men det är vår och går fortfarande att se utomhus. Harry kör vant fram längs den breda asfaltsvägen och dom mörka lockarna skuggar hans ansikte i det knappa ljuset. 
"The adress?" Harry pekar på den flådiga GPS:en och efter ett antal försök lyckas jag trycka in rätt adress. Jag ser hur Harry flinar åt mina fumliga fingrar och jag petar försiktigt honom i sidan utan att han ska köra av vägen. Han ler brett med sina blanka tänder.
"Did you enjoy the dinner?" frågar han sen.
"Yes, it was really nice. The girls are awesome."
"And the lads?" det hörs på honom att han vill att jag ska svara något positivt, att det är viktigt för honom.
"They were nice them too. But I talked more with their girlfriends, so." jag rycker lätt på axlarna med mening att jag inte riktigt lärt känna killarna lika bra som flickvännerna.
"So, you did like them?" frågar han osäkert.
Jag tittar upp på Harry.
"Yes Harry, they are great, but it would be nice to get to know them a littlebit better."
Jag ler mot honom och bryter inte blicken för än jag ser ett mjukt leende på dom varmrosa läpparna som svar att han förstått mig. 
Resan känns kort och jag trivs alldeles för bra med att sitta där. Bredvid Harry. 
Harry stannar in bilen vid rätt adress.
"Is it here?" frågar han vänligt och jag nickar till svar och kliver ur bilen. Harry slänger sig ut även han och ställer sig mitt emot mig. 
"Can't i follow you to the door?"  han gestikuler mot ytterdörren några meter bort. 
"Oh, I bet your in a hurry, why don't say good bye here?" jag hör hur löjligt det låter men försöker räta upp mig och le sådär oskyldigt. 
"C'mon, I got lots of time. Let me follow you to the door." Harry lägger en av sina stora händer på min rygg och börjar menande gå mot dörren. Jag försöker hålla in stegen och skruvar mig åt Harrys håll för att få honom att stanna.
"Harry your car, why don't say good bye here?" jag viftar oförståbart med armarna.
"Carrie, I want to follow you."
Hans steg når fram till dörren och även mina. Jag står stumt och tittar på honom. Det lyser från hallen.
"I think you have forgotten to turn the lights off?" han kikar in genom ett av hall fönstren. Jag fumlar med händerna och försöker skymma undan mina rodnande kinder.
"So, bye Harry!" jag gestikulerar en kram och Harry fångar mig i en lång en, "It was really nice. I had a great time." jag ler och Harry ler tillbaka. 
"It was nice to have you there. Maybe we could..." Harry drar ut på orden och jag trummar nervöst med fingrarna i sidan. 
Så öppnas dörren. Personen som står i dörröppningen med handen på handtaget känner jag så väl igen, det gör Harry också.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3+ kommentarer för nästa? Jag blir jätteglad! :) 
-Sorry för dålig uppdatering. Ska försöka bättra mig!
Vem öppnar dörren till Carries hus?
 


Melinda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D :D :D :D :D

2012-12-16 / 19:21:24
BLOGG: http://onediirectionnff.blogg.se/
Fanny

Mera!

2012-12-16 / 22:42:20
Nellie ♥

MER!! :D

2012-12-17 / 11:54:33
BLOGG: http://eximius.devote.se
Louise

JÄTTEEEE BRAAAAA

2012-12-17 / 14:44:08
Amanda :)

Mer :D

2012-12-19 / 02:04:04
BLOGG: http://Onerightdirection.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback