Imagine - Del18 "The Lads"

 
Killarna trillade in genom dörren och Louis som stod främst öppnade vänligt armarna och slöt dom runt mig i en kram.
"You good?" frågade han samtidigt som han slände sin jacka på en stol.
"Fantastic!" svarade jag med ett leende på läpparna.
Efter att alla kramat om alla tog vi oss in i vardagsrummet.
Killarna hade tryggt slängt sig ner i soffan och fåtöljerna och var i full gång med att diskutera deras senaste intervju.
"Harry was so interviewer!" utbrast Louis och petade retsamt Harry i sidan.
"I was not!" svarade han i försvar och petade tillbaka.
"Just kidding with you bro!" Louis slängde armarna om Harry och ruffsade till hans mörka lockar och alla började skratta. 
Liam började nynna på "More Than This" och Niall plockade åt sig sin gitarr. Han började spela och snart sjöng dom alla fem.
Jag plockade upp min telefon ur fickan.
"Smile boys." 
Dom fattade vinken och slängde sig allihop i soffan och log mot kameran. Jag knäppte av och log åt den galna bilden på dom fem vännerna. Deras vänskap var så fin att deras leende smittade av sig på mig och jag kunde inte med att inte sakna Moa, min vän. 
 Vi hade tagit oss över till köket och alla hjälptes åt med att laga maten. Plötsligt ringde Harrys mobil. Han släppte allt han höll i och letade efter en handduk att torka av fingrarna på.
"Zarah could you pick it up?" Harry riktade sin byxficka mot mig och jag plockade upp den vibrerande telefonen. Harry böjde sig ner och jag la mobilen mot hans axel och han örat mot mobilen.
"Harry." svarade han.
Det blev tyst en stund innan ett leende sprack upp på hans läppar.
"Really? That's amazing!"
Harry hade hittat en handduk och torkade händerna, 
"Thank you so much, bye."
Harry la på.
"What was that?" frågade Zayn nyfiket.
"It was Geo. We will be able to play at the big show at the third of August!"
"That's so cool!" utbrast Niall.
"That's Zarahs birthday." svarade Zayn och tittade på mig.
Jag visste inte hur jag skulle reagera. Om det var bra eller dåligt att dom hade en stor spelning på min födelsedag.
"She is turning eighteen."
Alla tittade på mig. 
"Is it good or bad?" frågade jag dumt.
"I don't know." svarade Zayn och log mot mig.
Kvällen fortsatte.
Fylld med skratt och värme lämnade vi den bakom oss. Killarna hade åkt hem, det hade blivit natt och Zayn låg bredvid mig. Jag hade lagt mitt huvud på hans mage och han drog med fingrarna genom mitt hår,
"Did you enjoy the beeing here?" frågade han vänligt.
"It was really fun." svarade jag uppriktigt och drog upp täckte över oss.
Vi somnade. Det var varmt och fönstret stod på glänt. Dagen hade gått snabbt, det hade alla dom senaste dagarna gjort. Snart var höstlovet slut.
 
....
Ganska kort kapitel, kommer mer imorgon! 3-4+ kommentarer för nästa? :)
I söndags slog även nytt besöksrekord, ni är bäst! :D


Fanny

älskart, mer :D

2012-11-14 / 19:31:26
hannahftw @DV

Asdfghjkl *_* du är bäst hih

2012-11-14 / 22:19:17
Melinda

älskar det :D more!

2012-11-14 / 23:14:47
BLOGG: http://mellizan.blogg.se/
Lisa

mera!

2012-11-15 / 15:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback