Which Way? - Del15 "Late Morning"

"Eleanor knows." säger jag ur den tomma luften, "About the fight."
Harry och jag går hand i hand längs gången till hotellrummet. Det ganska tyst och lugnt i den stilrena byggnaden.
"Louis knows him to." svarar Harry och tittar på mig.
 
Vi blir tysta igen och tar oss in på Harrys hotellrum. Vi lämnar det utanför, som om ämnet var för onödigt att ta upp. Som om det inte tillhörde oss att diskutera, även om det var just oss det handlade om, och bara oss.
"So what's up next?" jag sätter mig på sängkanten och börjar kicka med benen i luften som ett litet barn.
Harry stannar och snurrar på mobilen i sin hand, "An interview, I think." han tänker febrilt, "No, first a photoshoot that's tomorrow morning and at afternoon we are having an interview." han ler mot mig och kränger av sig skorna.
"Alright, so nothing more today?" ler jag.
"No," svarar Harry kvickt, "Just me and you." han sjunker ner bredvid mig och lägger armarna om min midja.
"So what do you wanna do? A movie, games?"
"A movie wouldn't be wrong."
Harry räcker över fjärrkontrollen och reser sig up,"Soda?"
"Sure." svarar jag och trycker igång tv:n medans Harry rycker upp det lilla kylskåpet och plockar ut två burkar med pepsi. Det pyser dovt när han öppnar burkarna och häller upp den läskande drycken i två stora glas.
Jag tar emot ett av glasen och tar en klunk innan jag ställer glaset på nattduksbordet och kryper upp i sängen. Harry lägger sig bredvid mig och jag lutar mitt huvud mot hans utsträckta arm.
"This isn't to bad." Harry borrar in sitt ansikte i mitt hår och vi båda skrattar, "Not bad at all."
 
 Jag vaknar av alarmklockan på min mobil som jag noggrant ställt in kvällen innan. Jag gnuggar morgonen i ögonen och hasar mig upp ur sängen. Bäst att jag skyndar mig. Jag hade valt att ta lite sovmorgon och möta upp killarna vid studion istället för att följa med ut för frukost på stan.
Jag gäspar tungt och drar slappt på mig mina kläder. Mobilen som legat ostört på nattduksbordet under natten trycks ner i byxfickan och jag drar fingrarna genom håret efter en snabb blick i spegeln innan jag lämnar rummet.
 
Trots min sovmorgon är jag fortfarande trött. Jag lunkar fram längs gången och tar mig ut mot entrén. Paul har följt med resten av killarna och vid ingången står en lång man med armarna i kors och väntar på mig.
Inte förräns då märker jag alla människor som står tryckta vid portarna in till hotellet.
"Oh." får jag ur mig och ångrar att jag lämnat solglasögonen på rummet. Livvakten öppnar försiktigt döm stora dörrarna och ljudet av alla skriks skjuts mot mig. Fansen tycks minst sagt ha uppmärksammat att inte alla följt ut på stan för gatan är full av tjejer som filmar med sina mobiler, viftar med pennor och papper och skriker. Den långa mannen tar sitt jobb mot sig och sträcker ut armarna för att varsamt skuffa alla till sidan. Jag tar mig in i klumpen av människor och med livvakten tätt bakom försöker jag ta mig till bilen som står parkerad på andra sidan vägen. Papper, pennor och armar viftas framför mitt synhåll och jag sträcker ut min hand för att skriva några snabba autografer. Livvakten uppnanar mig om mig om att röra mig framåt och jag får räcka över pennan jag lånat.
"Sorry girls, I have to leave." säger jag artigt och fortsätter att i långsam takt röra mig framåt.
Efter många korta och sega steg kommer jag fram till bilen och hoppar in i baksätet. Livvakten vrider om nyckeln och svänger ut från trottoar kanten. Fansen trycker sig mot bilrutorna och bilen får stanna upp. I några få kilometer i timmen trycker bilen sig långsamt fram.
Jag kollar på klockan. Jag hade valt att använda mig av sovmorgonen till fullo och tiden tickar mig i nacken. Jag vinkar troget genom dom tonade rutorna medans bilen sakta men säkert tar sig ur havet.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dadadadaaaam, del15! 6+ kommentarer för nästa. :)
 
Kommer Harry för sent till fotograferingen?


Fanny

Meraaa!

2013-01-07 / 18:56:21
Ida

Mmmmeerrrr

2013-01-07 / 20:56:39
Wilma

Mera! :D

2013-01-07 / 23:13:44
Amanda :)

Mer! ;D

2013-01-08 / 01:07:29
BLOGG: http://Onerightdirection.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback