Which Way? - Del19 "Your Bestie"

Det starka ljuset slås mot mina ögon. El stänger igen bakom oss och för mina steg inåt. Min blick glider över ett litet mixerbord där två män sitter och snurrar på sina stolar. På golvet står fem mickstativ och fem par fötter med stadigt stöd mot det blanka golvet. 
 
And I will give you all my heart, So we can start it all over again.
 
Hjärtat bankar i mig. Det bubblar och snurrar i mig så pass att jag först inte märker den lilahåriga kvinnan som sitter placerad i en stol med sin lilla blonda dotter i knät. Jag vet inte hur jag ska reagera.
När låten mynnar ut i ett slut trycker Harry fast micken på ett stativ och oroliga fjärilar flaxar ilsket i min mage. Restan av killarna dras sig åt sidan och Liam lyfter upp den lilla flickan som hoppat ner från sin mammas knä. Harry tar med försiktiga steg sig närmre mig. Han drar med handen över det lockiga håret.
"Carrie, can we start it all over again?" han citerar orden från låten och tittar djupt in i mina ögon. 
"Harry, I don't know." stakar jag mig, "Maybe we are not suposed to be a couple."
"I can't live without you, I know that now." svarar Harry och lägger en varm hand på min axel.
"I can't live without you, me neither. Best friends?" jag vinkar frågande på huvudet.
"Forever." nickar Harry och vi kramar om varandra.
Allt rinner ur mig. Värme från Harry stömmar in i min kropp. Han luktar gott av känslor och det känns som om jag kan hålla om honom för alltid.
Harrys lockar kittlar mig i ansiktet när han lufter upp sitt huvud från min axel och jag fnittrar till. Harry tittar på mig igen. Hans ögon utsöndrar plötsligt oro och en ensam tår faller ner från hans kind.
"It still sucks, not beeing abled to have you around."
Tårarna börjar rinna och dalar ner på mina rosiga kinder, "I wish I could Harry, you know I do."
 
Ett år senare.
 
Jag drar fingrarna genom det nyklippta, mellan bruna håret. Jag skruvar av locket på en burk med hårgelé och tar en klick av den genomskinliga geggan med fingertopparna. Men kvicka fingrar sprider jag ut gelén i håret och fixerar luggen åt sidan. En gnutta hårspray.
"Tada!" hojtar jag och slänger triumferande armarna i luften.
"Thank you Carrie!" han snurrar runt och vänder sig bort från spegeln och mot mig, "When will you fix my hair?"
"Louis!" tjuter jag och han skrattar åt mig.
Harry kommer lunkandes med leende på läpparna, "Dude," rikar han sig mot Louis, "What's wrong with your hair?"
"Harry! Not you to!" utbrister jag och vi alla tre faller i skratt. Harry petar ett retande finger i sidan på mig och jag flyger upp i luften beredd att attackera.
"War or hair?" hotar jag med händerna redo.
"You're great Carrie." Harry kramar om mig och sjunker sedan lydigt ner i den uppvärmda stolen som Louis lämnat till nästas tur.
"You know how to handle the kids, you." Lou tittar upp från Zayns mörka hår och skrattar åt mitt desperata försök att få Harry att sitta still. Zayn skrattar han också och skakar lätt på huvudet.
"Take it easy with your bestie Harry." ler han och Harry ler tillbaka i den stora spegeln.
Själv ler jag hela jag, tänk att det kunde bli såhär bra.
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Del19 och faktiskt sista kapitlet! Hade tänkt få det till 20 delar men då blev dom så små så det fick bli såhär.
Kommentera gärna vad ni tyckt om denna fanfic!
 
Harry och Carrie gittade tillbaka till varandra och Carrie fick tillslut inte bara ett jobb, utan sitt drömjobb.
 
Jag hoppas ni tyckt om denna fanfic och att ni fortsätter läsa här för inom kort kommer början på en ny
Så fort jag fixat header osv. kommer prologen trilla ut och jag hoppas ni kommer stanna kvar här och att ni kommer gilla även nästa fanfic, den har jag tänkt på ganske länge och jag är grymt taggad!
 
Tillsist av denna fanfic vill jag säga Tack till alla fina kommentarer och läsare, det gör mig så glad och det är så kul när jag vet att ni tycker om att läsa det jag skriver! Hoppas ni ser fram emot nästa ff lika mycket som jag!
 


ellinor

Kan knappt vänta! xx

2013-01-20 / 20:21:12
BLOGG: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se
Louise

Redan slut :( längtar tills nästa! Har varit superkul!

2013-01-21 / 19:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback