Hummingbird - Ninth Chapter "Work?"

"Who was that? The girl." vi tittar på varandra. Louis har stoppat händerna i dom djupa fickorna och ser slapp ut där han står.
"It was a girl." orden är så patetiska att Louis själv skakar på huvudet, sedan säger han det, "It's out of your business Harry." orden svider i mina öron. Jag håller tillbaka tårarna som vill rinna och min underläpp skakar.
 Dörren öppnas och Louis trillar in. Jag är påväg upp ur soffan för att krama om honom när en ung kvinna med kolsvart hår och tatuerade armar kliver in tätt bakom. Något förvånad är jag påväg att sträcka fram min hand för att hälsa när någon dunkar i min axel.
"Sorry." Harry har rest sig upp och öser ut ur rummet. Jag hinner skymta ett samanbitet ansikte innan han drämmer igen dörren som Louis nyss öppnat. Ljudet från dörren domnar bort och snart lägger sig en pinsam och minst sagt förvånad tystnad över rummet.
"What was that about?" får Zayn ur sig. Louis skymmer undan blicken något genom att fälla ner den och kliar sig i håret.
"Ehm, nothing." försöker Louis, men Zayn bara skakar på huvudet. Den spända luften kryper i mig.
"I'm just gonna chack on Harry." stakar jag mig innan jag smiter ut ur rummet. Jag stänger den dragiga luften bakom mig och hittar snart Harry nersjunken på golvet med händerna mot ansiktet.
"Harry?" jag sjunker ner bredvid honom och han tittar upp på mig, "Just tell me."
"I saw that girl leaving Louis' house. Ofcourse it's alittlebit suspisous cause he got a girlfriend. But he's a grownup man and I know he's trustable so I wouldn't mind if it wasn't for what he told me when I asked who she was." han tar en paus och suckar lätt, "He told me it was out of my business. And now..." Harry lyfter ut sina armar för att få uttryck för sina känslor, "...he brings her to our recording." han slår samanbitet ihop tänderna och rycker på axlarna.
"I bet Louis had a really tough time after the accident, maybe she's a phycologist and he's ashame of it." som tur är tar Harry mitt skämt på rätt sätt för han skrattar till. Sedan skakar han på huvudet.
"He drives me insane Niall." Harry drar sina luggar åt sidan.
"As I said, maybe it's tought for him right now." jag reser mig upp och räcker Harry handen som hjälp, "Try to not think about it." jag lägger handen på Harrys axel och skakar om den innan jag börjar gå mot rummet igen.
 
 Jag är mer än glad att Niall kommit, men det förbryllar mig att han, och inte heller dom andra killarna tyckts tänkt så mycket, eller lagt märke till Louis förändringar.
Jag tar ett djupt andetag när Niall öppnar dörren och vi båda kliver in igen.
 
Under hela inspelningen försöker jag hålla masken. Taktiskt väljer jag att inte utbyta såvärst många ord med varken Louis eller hans sällskap och hyffsat snabbt rullar tiden på. Men det är ändå skönt när vi är klara och alla kan dra sig hemåt till sist. På vägan till bilarna förklarar Zayn att efter någon minuts pinsam tystnad och inget vettigt svar från Louis hade sällskapet presenterat sig som Winter och inte mer än så. Liam hade tydligen lyckats fiska ur henne att hon jobbade på en tatueringsstudio och där av alla tatueringar, men inte mer än så.
 
~
 
Väl hemma drar jag av mig skorna innan jag tar mig upp för trappan och tassar in i sovrummet. Jag drar av mig kläderna och kryper in under täcket i bara underkläderna. Klockan är bara tre på eftermiddagen men jag orkar inte vara uppe längre idag. Jag har ingen lust att stryka runt i mitt eget hus som en vilsen strykarkatt och inte göra något överhuvudtaget.
Jag sluter ögonen och försöker somna, till mitt misslyckande. Tankar rullar runt i mitt huvud som en orkan och jag kan inte koncentrera mig. Jag försöker kasta dom åt sidan, men dom sitter som fastklistrade i hjärnan och vägrar försvinna. I tio sega minuter försöker jag somna innan mina ögon slås upp igen och min blick stirrar stint upp i taket. Jag raffsar täcket åt sidan och kastar på mig kläderna som jag nyss tagit av. På några kvicka minuter sitter jag i bilen och trampar ner gaspedalen. Det tar inte långtid till min destination för fem minuter senare rycker jag upp glasdörren till en av stadens mindre tatuerings studior. Jag hade kunnat dra till de större studiosen, men där har jag varit förut och jag har då aldrig sett någon med lila lugg där.
Luften i den kvava studion slår emot mig och jag orkar inte bry mig om dom blickar som genast klistras på mig. Mitt mål är självklart och jag klampar fram till disken där en man i trettioårs åldern står lutad.
"Hi, is there a lady named Winter working here?" min fråga är framfusig och ganska otacksam, men mannen bakom disken verkar inte bry sig utan tittar bara på mig.
"Yes," svarar han sedan, "how come?"
"She told me about this studio and I would like to ask you if there's any free jobs this week?" otåligt börjar jag slå med foten i golvet.
"Well, twe are always inneed of cleaning personal. Does that sound exciting?" jag trycker undan den tatuerade mannens sarkasm och nickar sedan.
"Sure." mannen bakom disken verkar förvånad över mitt svar men plockar sedan fram papper och penna med sina tatuerade armar.
"Well, okay." han vänder pappret åt mitt håll och räcker över pennan, "Can I just ask what you are doing at a tiny tattoo studio as a cleaner?"
"Like what? Is it wrong just because I'm rich and famous?" svarar jag innan jag räcker över det färdigskrivna pappret. Sedan vänder jag på klacken och går.
"See you tomorrow then!" ropar jag över axeln inna dörren stängs igen bakom mig.
När jag hoppat in i bilen igen och kört min väg flinar jag åt mig själv.
"I'm a fool, but so freaking cool!" mitt bittra jag tycks ha tinat bort för stunden och jag rullar lugnt fram längs den asfalterade vägen. Bäst att jag får mig något att äta, imorgon blir det städning.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Varför söker Harry detta jobb?
Part 9! Vi fortsätter på 5+ kommentarer för nästa. :)


Julia

MEEEEERA :D

2013-02-22 / 15:04:18
Alva

Mer snälla! Superbra!

2013-02-23 / 16:52:07
BLOGG: http://alvataxen.se
Melinda

mer mer mer mer fjkdbgkhrsbg MEEEEEEEEEEEER :D

2013-02-23 / 22:19:33
BLOGG: http://onediirectionnff.blogg.se/
Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!

2013-02-24 / 17:52:38
BLOGG: http://onedberattelser.bloggplatsen.se
Amy

jag bheöver mer nu snälla snälla snölla snälla snälla snälla!!!!!!!!!!!!

2013-02-24 / 17:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback