Which Way? - Del13 "Girltime"

Mobilen ringer och jag drar den åt mig. Jag sitter fortfarande i min pyamas och tittar på displayen. Ett okänt nummer. Borde inte vara Harry, dom är på någon intervju, tror jag.
"Hi it's Carrie." svarar jag med mobilen tryckt mot örat.
"Hi Carrie, it's El."
"Oh, it's you, hi! How did you get my number?" jag ler, glad åt att ha någon att prata med.
"Asked Harry." svarar hon snabbt.
"Ofcourse, so what's on your mind?" för jag konversationen framåt medans jag reser mig från min skrivbordstol och börjar vanka runt i rummet.
"The boys are so busy right now and I thought it would be nice to eat lunch or something? Just the two of us. Get to know eachother a little better, talk, chill. Girltime.
"Sounds great. Today?" jag slänger en blick på mig själv i spegeln som löper över min garderobsdörr.
"Sure, if it fits you?"
"Fits me perfect, Starbucks at 2 'o' clock?"
"Great, see you there."
Jag lägger på och tittar mig om i rummet. Mitt stökiga rum. Jag drar på mig ett par bleka jeans som ligger slängda över sängkanten och sliter upp garderobsdörren för något att ha på överdelen. Min hand dras över drösen av skjortor och blusar. Toppar och linnen, några t-shirts och koftor. Efter en stunds betänke tid tar jag på mig ett vitt linne och över trär jag en ljusblå skjorta som räcker en bit nedanför ryggen. Lagom för en lunch med en ny bekantskap.
 
Eleanor strålar där hon sitter nersjunken i en av dom vita stolarna på uteserveringen. Ett leende spricker upp i hennes ansikte när min skepnad trillar in bland borden och hon drar upp sin solglasögon.
"Hello, hope it's okay we went here instead, I like this place." inte långt innan jag stuckit hade El skickat mig ett sms med adressen till ett lokalt café. Det är mysigt och inte mycket folk.
"It's super cozy." ler jag och vi kramar vänligt om varandra.
 
En servitris frågar vad vi önskar och vi beställer båda var sin chai-latté som några minuter senare står och ryker på bordet framför oss.
"I guess it wasn't fun when Harry missed the recording?" El drar den höga koppen mot sig och rör om i den varma drycken med skeden.
"I felt guilty and a littlebit a shame about it in the beginning but Harry convinced me it was his fault and when he told me the boys didnät react so much about it and didn't went mad it all felt okay."
El tittar konstigt upp på mig och slutar röra om i koppen.
"I guess Harry said that cause he didn't wanted you to worry, but the guys wasn't happy about at all. Louis went mad and were really angry when they met." El tittar förlåtande på mig.
"Oh," säger jag i tankarnas rullning, "I thought he stopped miss judgeing incidents. But, no." Eleanor verkar lättat över att jag inte verkar ta det så hårt och ler mot mig och min enkla sarkasm.
"Carrie," plötsligt blir hennes blick varsam igen och hon tittar på mig, "I know you and Harry left eachother after a fight three years ago and that's why you haven't met." hon tar en kort paus och fingrar på koppens grönmelerade kant, "What was the fight about?"
Jag tittar på El. Det bråket hade jag lagt åt sidan för länge sedan, jag hade inget annat val då. Tankarna hade många gånger slått mig dom senaste veckorna med Harry men jag hade skuffat undan dom. Det kapitlet hade jag gärna slitit bort och glömt bort. Men det som är skrivet förblir skrivet. Jag skruvar på mig. Jag har inte berättat för någon sedan det hände. Ingen, och det hela hände för tre år sedan.
"I'm sorry that I asked." ursäktar sig El. Jag skakar nätt på huvudet.
"No, it's just that I realized I never talked to anyone about it. My parents know we didn't leave eachother as friends, but they don't know why." jag ser att El lyssnar och jag sluter mina händer om den varma koppen.
"It all started like three days before." börjar jag och tar ett djupt andetag. Nu kommer den, hemligheten som bråket som fick mig att förlora min bästa vän, och jag berättar den för någon jag bara känt i ett par veckor.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vad var bråket egentligen om?
 
Ni förbryllar mig, ibland till och med fler en 6 kommentarer och nu bara 3? Tur att jag är snäll. ;)
5+ kommentarer för nästa kapitel och nästa hemlighet! ;)


Fanny

Jättebra mer nuuuu :D

2013-01-03 / 20:37:43
Ida

Mmmmeeeerr

2013-01-03 / 21:19:14
Louise

Meramerameeera :D

2013-01-03 / 23:22:36
Nellie ♥

Mer!

2013-01-04 / 00:03:36
Melinda

så jädra bra :D mera!!

2013-01-04 / 01:26:17
BLOGG: http://onediirectionnff.blogg.se/
WWilma

Meeera! :D

2013-01-04 / 13:50:55
Julia

Meeeeera :D

2013-01-04 / 14:49:11
Amanda :)

Mer :)

2013-01-05 / 03:59:55
BLOGG: http://Onerightdirection.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback